ΚΑΤΑΖΗΤΕΙΤΑΙ ΤΟ CO2!!
Mε αφορμή το μάθημα της Αγωγής για τις κλιματικές αλλαγές οι μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ τάξης έψαξαν σε βιβλία και άρθρα και ανακάλυψαν τον ένοχο επίσης διάβασαν στο http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=421019
«ότι επήρθε αύξηση κατά 45% του CO2 την τελευταία 20ετία.Οι κύριοι «ένοχοι» σε ό,τι αφορά τη μακροπρόθεσμη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι η παραγωγή ενέργειας καθώς και οι οδικές μεταφορές, τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες χώρες. Σε παγκόσμιο επίπεδο η παραγωγή ενέργειας είναι υπαίτια για το 40% των εκπομπών CO2 και οι οδικές μεταφορές για το 15% – και οι δύο δραστηριότητες εμφανίζουν ετήσια ανάπτυξη μεταξύ του 2,5% και του 5%.Στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι την τελευταία 20ετία πολλές χώρες έχουν κάνει προσπάθειες για να στραφούν προς πιο? οικολογικές πηγές ενέργειας. Έχουν έτσι μειώσει την εξάρτησή τους από τον άνθρακα (από 25% σε 20% της συνολικής παραγωγής ενέργειας) και από το πετρέλαιο (από 38% σε 36,5%) και έχουν στραφεί στο φυσικό αέριο (αύξηση από 23% σε 27%) και στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (αύξηση από 6,5% σε 8%). Ωστόσο, όπως προστίθεται, οι προσπάθειες αυτές δεν φαίνεται να είναι αρκετές και πρέπει να ενταθούν προκειμένου να επιτευχθεί ουσιαστική μείωση του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα του πλανήτη.»
Στη συνέχεια αναρωτήθηκαν για το πώς θα μπορούσαν να ενημερώσουν τους συμμαθητές τους και να τους ευαισθητοποιήσουν για μικρές κινήσεις που θα μπορούσαν να κάνουν. Επικήρυξαν λοιπόν το διοξείδιο του άνθρακα και όποιος μπορούσε να βρει που υπήρχε έπαιρνε σαν αμοιβή συμβουλές σε ένα έντυπο για τη μείωση του. Δημιουργήθηκε ένα δημιουργικό κλίμα στο σχολείο γιατί τα μικρότερα παιδιά έψαχναν να βρουν τι είναι αυτό? Βέβαια δημιουργήθηκαν και παρεξηγήσεις γιατί υπήρχε και χρηματική αμοιβή αλλά τα παιδιά εξηγούσαν ότι οι συμβουλές που τους έδιναν ήταν ουσιαστικά θησαυρός!!