Αναζήτηση

Ιστορικό

Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: Επίσκεψη μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου στην Α΄ τάξη

Στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, την Παρασκευή 31 Μαρτίου 2023, οι μαθητές/τριες  του 4ου τμήματος του συστεγαζόμενου 3ου Νηπιαγωγείου Βέροιας με την Νηπιαγωγό κ. Ρούλα Τσεσμελή επισκέφτηκαν το σχολείο μας και συμμετείχαν στο μάθημα της Γυμναστικής της Α΄ τάξης του Δημοτικού, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ.  Βασιλική Βελιάδου. Tη Δευτέρα, 3 Απριλίου επισκέφτηκαν το Α1 τμήμα, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Φωτεινή Τσολακίδου οι μαθητές/τριες του 1ου τμήματος του 3ου Νηπ/γείου με τη Νηπιαγωγό κ.  Ιωάννα Πέτρου

Κάθε μετάβαση στη ζωή μας σηματοδοτεί το  «πέρασμα» από μια γνωστή κατάσταση σε μια άλλη, άγνωστη σε μας και για να είναι επιτυχημένη, θα πρέπει να μας βρει προετοιμασμένους.

Για να πετύχει αυτή η δύσκολη και σημαντική μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο, οι δύο αυτές βαθμίδες εκπαίδευσης συνεργάζονται έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να είναι ενήμεροι για το περιβάλλον από το οποίο προέρχονται και στο οποίο θα μεταβούν τα παιδιά και κανονίζονται  επισκέψεις γνωριμίας και ανταλλαγής εμπειριών και ιδεών.

Το παιδί για είναι έτοιμο να μεταβεί από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, θα πρέπει να αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, όπως δεξιότητες επικοινωνίας και γενικές γνώσεις, κοινωνικές δεξιότητες, συναισθηματική ωριμότητα, γλωσσική και γνωστική ανάπτυξη.

Στην κατάλληλη προετοιμασία του παιδιού μπορούν να βοηθήσουν  οι γονείς με τους παρακάτω τρόπους:

Για να καλλιεργήσουν τα παιδιά δεξιότητες επικοινωνίας και γενικές γνώσεις:

• διαβάζουμε στα παιδιά και μετά συζητούμε για αυτά που διαβάσαμε
• ζητούμε από τα παιδιά να μας διηγηθούν μια γνωστή τους ιστορία
• παίζουμε μαζί τους παιχνίδια ρόλων και φαντασίας
• κάνουμε συζητήσεις μαζί τους για διάφορα θέματα, εμπλουτίζοντας έτσι το λεξιλόγιό τους
• κάνουμε συνδέσεις μεταξύ των βιβλίων/παραμυθιών που διαβάζουμε και της καθημερινότητας, π.χ. «Αυτός ο γάτος μοιάζει πολύ με τον Ιγνάτιο από το βιβλίο που διαβάσαμε σήμερα!» ή «Αν ήταν στη θέση σου ο Άρθουρ τι νομίζεις ότι θα έκανε;»

Για να καλλιεργήσουν συναισθηματική ωριμότητα: 
• τα εξασκούμε στην περιγραφή συναισθημάτων, π.χ. «Νομίζω πως ο φίλος σου ο Γιώργος σήμερα είναι λυπημένος. Τον βλέπεις; Δε χαμογελάει.»
• δώστε το καλό παράδειγμα, δείχνοντάς τους πως κι εσείς νοιάζεστε για τους άλλους ανθρώπους. Τα παιδιά αντιγράφουν τις δικές σας συμπεριφορές.
• ενθαρρύνετε τα παιδιά να συμπεριλαμβάνουν άλλα παιδιά στο παιχνίδι τους
• επιβραβεύσετε τα όποτε βοηθούν άλλους, π.χ. «Μου άρεσε πολύ ο τρόπος που βοήθησες την αδερφή σου σήμερα με τα μαθήματά της!»
• μιλήστε στα παιδιά σας για οποιεσδήποτε αλλαγές στην καθημερινή τους ρουτίνα, έτσι ώστε να είναι προετοιμασμένα

Για να καλλιεργήσουν κοινωνικές δεξιότητες:

• δίνουμε στα παιδιά επιλογές ώστε να εξασκηθούν στην ανάληψη αποφάσεων
• δίνουμε το καλό παράδειγμα με τις δικές σας φιλικές/κοινωνικές σχέσεις και υποχρεώσεις
• παίζουμε μαζί τους παιχνίδια όπως «Ο Γιάννης λέει…», για να τα εξασκήσουμε στο να ακολουθούν οδηγίες και να ακούν προσεχτικά
• κανονίζουμε συχνά συναντήσεις με άλλα παιδιά για να έχουν την ευκαιρία να παίξουν, να μοιραστούν και να περιμένουν τη σειρά τους
• προετοιμάζουμε τα παιδιά για κάθε αλλαγή ενασχόλησης/δραστηριότητας, π.χ. «Σε 5 λεπτά θα πας για ύπνο».

https://www.paidiatros.com/paidi/mathisi-sxoleio/transition-nursery-primary-school-high

 

Comments are closed.