Αναζήτηση

Αρχείο

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2020-21

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

μετά από σχετικά ερωτήματα και  στην προσπάθειά όλων μας να διασφαλιστεί η ομαλή και δημιουργική σχολική ζωή για την επίτευξη των παιδαγωγικών στόχων, καθώς επίσης και για τη δημιουργία και διατήρηση ενός ήρεμου και ασφαλούς περιβάλλοντος για όλους τους μαθητές/τριες του σχολείου μας, η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων επιθυμούν να σας γνωστοποιήσουν ορισμένες από τις βασικές αρχές της λειτουργίας των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως αυτές ορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και αναφέρονται στο Προεδρικό Διάταγμα 79/2017 και στις σχετικές τροποποιήσεις αυτού, στην εγκύκλιο για τη λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2020-21 και στις οδηγίες του ΕΟΔΥ για την αντιμετώπιση του COVID-19. (Για τα παραπάνω μπορείτε να ενημερωθείτε πιο διεξοδικά σε προηγούμενες αναρτήσεις.)

ΣΧΟΛΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Στο περιεχόμενο της σχολικής ζωής περιλαμβάνονται τα στοιχεία και οι δραστηριότητες που καλλιεργούν αυριανούς πολίτες ελεύθερους, υπεύθυνους, με ενεργό συμμετοχή και κοινωνική ευαισθησία και ευθύνη.

Ειδικότερα:
1. Η οργάνωση της σχολικής ζωής, το κλίμα μέσα και έξω από την τάξη, η επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας, η δομή και η λειτουργία της ομάδας στην τάξη και στο σχολείο διαμορφώνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο έχει ανάγκη να ενταχθεί ο μαθητής/τρια. Μορφές συμπεριφοράς, σχολικές επιδόσεις, κίνητρα, αξίες, στάσεις και νόρμες διαμορφώνονται με βάση την ανάγκη του μαθητή/τριας να βρίσκεται σε αρμονία με την ομάδα και να έχει την αποδοχή και την αναγνώρισή της. Είναι λοιπόν σημαντικότατο να διαμορφωθεί θετικό περιβάλλον.

2. Η ποιότητα των στοιχείων της ενδοσχολικής ζωής επιδρά και επηρεάζει την ποιότητα των στοιχείων της προσωπικότητας του μαθητή/τριας. Επίσης αντίστροφα η δική του δραστηριότητα επηρεάζει την ποιότητα της σχολικής ζωής, εφόσον ανάμεσα στο μαθητή και το σχολείο υπάρχει δυναμική σχέση αλληλεπίδρασης. Ευνοϊκό λοιπόν περιβάλλον σχολικής ζωής μέσα στο οποίο ο μαθητής/τρια ζει, δραστηριοποιείται και προσπαθεί να καταξιωθεί, θα λειτουργήσει πολύ θετικά.

3. Στο πλαίσιο του σχολείου οι ρόλοι μέσα στην ομάδα πρέπει να κατανέμονται με βάση τις επιδόσεις, τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις προσπάθειες τις οποίες καταβάλλουν οι μαθητές/τριες. Τα στοιχεία αυτά πρέπει να αναγνωρίζονται και αυτά να προβάλλονται από το σχολείο.

4. Μεγάλη σημασία στη σχολική ζωή των μαθητών/τριών έχουν ο δημοκρατικός διάλογος και οι κανόνες του. Η αναγνώριση των ρόλων, η δυνατότητα εναλλαγής με σεβασμό και χωρίς εντάσεις είναι βασικός στόχος της σχολικής αγωγής. Η δημοκρατία και η δημοκρατική συμπεριφορά είναι αρετές που εμπεριέχονται ως στοιχεία στην κοινωνικοποιητική αποστολή του σχολείου.

5. Έλλειμμα των μαθητών/τριών που έχει προέλευση κοινωνική ή οικονομική ή φυσική και ιδιαιτερότητες με φυλετικό, θρησκευτικό, γλωσσικό ή άλλο χαρακτήρα, μέσα στο σχολείο και στις μεταξύ των μελών του σχέσεις δεν πρέπει να αποτελούν στοιχεία διάκρισης.

6.  Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, όπως είναι οι σχολικές, οι εθνικές και οι θρησκευτικές γιορτές, οι αθλητικές, οι πολιτιστικές και οι άλλες σχολικές δραστηριότητες, η συμμετοχή στα προγράμματα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και των άλλων καινοτόμων σχολικών προγραμμάτων πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνες των ίδιων των μαθητών/τριών.

7. Η ποιότητα της ενδοσχολικής ζωής, των εκπαιδευτικών καινοτομιών και των παράλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η έκδοση μαθητικών περιοδικών και εφημερίδων, η ανάπτυξη και η λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης, η εφαρμογή προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας,  κυκλοφοριακής αγωγής, η τοπική ιστορία και ο πολιτισμός, η διαπολιτισμική αγωγή, είναι αυτά που συνθέτουν ένα πλέγμα δραστηριοτήτων μέσα στις οποίες όλοι οι μαθητές/τριες πρέπει να μπορούν να διοχετεύσουν την ενεργητικότητά τους με συνθήκες ελεύθερης έκφρασης, ελεύθερης εκδήλωσης και αυθόρμητης επιλογής. Απαραίτητη όμως προϋπόθεση είναι να επικρατεί διοικητική και παιδαγωγική πειθαρχία.

Οφείλουμε όλοι να δημιουργήσουμε καλό κλίμα συνεργασίας σχολείου-σπιτιού.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών/τριών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου.

Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου των εκπαιδευτικών και του Διευθυντή/ντριας του κάθε σχολείου.

Τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών, του Διευθυντή/ντριας και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Η Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι επιστημονικοί, οι καλλιτεχνικοί και οι πολιτιστικοί φορείς, πέρα από το θεσμικό τους ρόλο, είναι οι κοινωνικές συνιστώσες του σχολείου. Ένα ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων αυτών, για να επιτύχει στην αποστολή του. Ο κοινωνικός περίγυρος αποτελεί το περιβάλλον μέσα στο οποίο το σχολείο αναπτύσσει το μορφωτικό έργο του.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές/τριες περνούν πολλές ώρες, μαθαίνουν, δημιουργούν, συνεργάζονται, παίζουν, χαίρονται αλλά αντιμετωπίζουν και δυσκολίες. Οι κανόνες έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε η πρόοδος των μαθητών/τριών να πραγματοποιείται αποτελεσματικότερα.

Το σχολείο θα πρέπει να λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής. Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στη σχολική κοινότητα είναι όχι μόνο η πρόοδος των μαθητών/τριών, αλλά κι η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας κ.λπ.

Στον εσωτερικό κανονισμό της σχολικής μας μονάδας αναφέρονται οι παρακάτω κανόνες:

(α) Το σχολικό βιβλίο παρέχεται δωρεάν για χρήση των μαθητών/τριών. Η κακή χρήση, η κακοποίηση, το κάψιμο, η έλλειψη δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθεί, πέρα από την οικονομική διάσταση, έχουν ως μεγαλύτερη αρνητική συνέπεια τον ευτελισμό της έννοιας του βιβλίου.

(β) Εκτός από το σχολικό χώρο, σεβασμός και προσεκτική χρήση απαιτείται στη σχολική περιουσία, δηλαδή στα εποπτικά μέσα και στη λοιπή υλικοτεχνική υποδομή. Φθορές, ζημίες, κακή χρήση, έλλειψη συντήρησης της περιουσίας του σχολείου πρακτικά αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του σχολείου και παιδαγωγικά εθίζουν το μαθητή/τρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.

(γ) Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου, αλλά και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής  διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.  Η ανάγκη για επικοινωνία καλύπτεται επαρκώς με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει το σχολείο.

Επίσης οι μαθητές/τριες, δεν επιτρέπεται να φέρνουν μαζί τους από το σπίτι παιχνίδια ή άλλα προσωπικά αντικείμενα τα οποία ενδέχεται να μοιράζονται με τους συμμαθητές/τριές τους.

Α) ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

1.  Οι γονείς και οι κηδεμόνες εγγράφουν το μαθητή/τρια στο σχολείο, επικοινωνούν με τη Διευθύντρια και με τους/τις εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με το μαθητή/τρια και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του/της στο σχολείο.

2. Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή/τρια και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ο πρώτος που πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο Γονέας/Κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

Για την επίλυση οποιουδήποτε άλλου θέματος είναι σημαντικό να ενημερώνεται ο/η δάσκαλος/α της τάξης και να επιδιώκεται η επίλυσή του σε κλίμα συνεργασίας και αμοιβαίου σεβασμού με μοναδικό στόχο το καλό των μαθητών/τριών και την ομαλή λειτουργία του σχολείου.

Επισημαίνεται ότι: Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει, να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνει τον/τη δάσκαλο/α της τάξης, τον υποδιευθυντή ή τη Διευθύντρια, οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.

3. Η γνώση της οικογενειακής και της κοινωνικής κατάστασης των μαθητών/τριών είναι πολλαπλά χρήσιμη για τους/τις  εκπαιδευτικούς και τους/τις βοηθά στο έργο τους, γιατί τους επιτρέπει να αντιμετωπίσουν με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματα των μαθητών/τριών τους και να κατανοήσουν τη συναισθηματική και ψυχολογική κατάστασή τους. Η ενημέρωσή τους πάνω σε θέματα σωματικής και ψυχικής υγείας των μαθητών/τριών τους κρίνεται απολύτως αναγκαία, γιατί θα τους επιτρέψει να προσαρμόσουν ανάλογα τη συμπεριφορά τους και θα τους προφυλάξει από πιθανά ατοπήματα στις σχέσεις τους μαζί τους. Τέλος, το σχολείο πρέπει να ενημερωθεί άμεσα σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του/της μαθητή/τριας δεν έχει την κηδεμονία του/της. 

4. Για τη συμμετοχή του μαθητή/τριας σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Eιδικά για το σχολικό έτος 2020-21, και για όσο επιβάλλει η εξέλιξη της πανδημίας σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ δεν επιτρέπονται εκπαιδευτικές εκδρομές. Δεν πραγματοποιούνται εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις, μαθητικά συνέδρια, σχολικά πρωταθλήματα και προγράμματα ανταλλαγής μαθητών και εκπαιδευτικών. Διδακτικές επισκέψεις και περίπατοι δύνανται να διεξάγονται ανά τμήμα με υποχρεωτική χρήση μάσκας.. Επιλεκτικές επισκέψεις ή περίπατοι μεμονωμένων τμημάτων και με τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας, μπορούν να πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ύστερα από συνεκτίμηση των επιδημιολογικών δεδομένων. Συστήνεται επίσης η αποφυγή διοργάνωσης ενδοσχολικών εκδηλώσεων ή συναθροίσεων που συνδέονται με ευρεία προσέλευση γονέων. Εκδηλώσεις μπορεί να γίνονται μόνο με την παρουσία μαθητών και εκπαιδευτικών, ενδεχομένως κατά τμήματα ή με μέρος των τμημάτων, αναλόγως του διαθέσιμου χώρου, ώστε να τηρούνται οι αναγκαίες αποστάσεις.

5. Οι γονείς & κηδεμόνες διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές/τριες (αναρτώνται στην είσοδο του σχολείου ή στην ιστοσελίδα) κι ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.

6. Οι γονείς και οι κηδεμόνες επισκέπτονται το σχολείο κατά τις προγραμματισμένες συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς και εκτάκτως, όταν κρίνεται αναγκαίο, ύστερα από συνεννόηση και επικοινωνία μαζί τους,  με τη Δ/ντρια, ή τον Υποδιευθυντή του σχολείου. Το τηλέφωνο του σχολείου είναι: 2331065895.

Οι γονείς οφείλουν να προσέρχονται στο Σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις:

-Μια φορά το μήνα για να πληροφορούνται για την πρόοδο και τη διαγωγή των μαθητών/τριών.

  •  Στο τέλος κάθε τριμήνου για τη βαθμολογία
  •  Όσες φορές κληθούν εκτάκτως από τον Διευθυντή/ντρια ή τον/την Εκπαιδευτικό
  •  Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Σχολείου
  •  Στις ειδικές συγκεντρώσεις Γονέων και Κηδεμόνων
  • Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους για τους τίτλους προόδου/σπουδών.

Κατά τη σχολική χρονιά 2020-21 θα εφαρμοστεί εξ αποστάσεως ενημέρωση και συζήτηση με τους γονείς.

Στη συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων πρέπει να τηρούνται όλα τα μέτρα προστασίας, όπως αυτά αναφέρονται στις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Επίσης, η επίδοση της βαθμολογίας των τριμήνων θα πραγματοποιηθεί μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

 

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Το Σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί ακριβώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης κι οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι΄ αυτό πρέπει η συμμετοχή των μαθητών/τριών να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών/τριών και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.) υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδό τους.

– Οι μαθητές/τριες τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος, ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.).

  • Το σχολείο έχει υποχρέωση να ρυθμίσει το θέμα της καθυστερημένης προσέλευσης των μαθητών/τριών με βάση την εξής γενική αρχή: δεν πρέπει να διακόπτεται το μάθημα εξαιτίας αυτών που καθυστερούν ούτε να ενθαρρύνεται η άποψη ότι μπορεί να καθυστερεί ο μαθητής/τρια χωρίς κάποιες συνέπειες και ευθύνες.
  •  Η φοίτηση των μαθητών παρακολουθείται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες και καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα, το οποίο ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Όταν ένας μαθητής/τρια απουσιάζει συστηματικά και αδικαιολόγητα από το σχολείο ο/η εκπαιδευτικός της τάξης επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες και ενημερώνει την Διευθύντρια του σχολείου. Εφόσον δεν επιλύεται το πρόβλημα της συστηματικής και αδικαιολόγητης απουσίας με τις παραπάνω ενέργειες αναζητείται ο μαθητής/τρια και η οικογένεια του/της μέσω της αστυνομικής και της δημοτικής αρχής καθώς και της αρμόδιας κοινωνικής υπηρεσίας.
  • Οι απουσίες μαθητών σχετικά με τον κορωνοϊό COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται στις ακόλουθες περιπτώσεις: α) Αν νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης. β) Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας.
  • Η φοίτηση των μαθητών/τριών του ολοήμερου προγράμματος διακόπτεται όταν ο μαθητής/τρια συμπληρώσει 15 συνεχόμενες απουσίες οι οποίες δε δικαιολογούνται από ιατρική γνωμάτευση, όταν ο γονέας ή κηδεμόνας του ζητήσει την διακοπή της φοίτησης με γραπτή αίτησή του ή όταν ο γονέας ή κηδεμόνας δεν επικαιροποιήσει την εγγραφή του μαθητή/τριας, κατά το 2o 15νθήμερο του Νοεμβρίου και το 1o 15νθημερο του Φεβρουαρίου. Το γεύμα των μαθητών/τριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους.
  •  Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, κατά  τη λειτουργία του πρωινού ή του ολοήμερου προγράμματος χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ημέρα- τον/την εκπαιδευτικό της τάξης.
  • Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των Α και Δ Τάξεων.
  • Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων. Ειδικά για τους μαθητές από το Νηπιαγωγείο έως και την Γ’ Δημοτικού ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην εκπαίδευση και εξοικείωση με την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας. Σε εξωτερικούς χώρους η εφαρμογή της μάσκας είναι απαραίτητη όταν υπάρχει συνωστισμός.
  • Σε περίπτωση εμφάνισης ακόμα και ήπιων συμπτωμάτων συμβατών με COVID-19 (βήχας, πονόλαιμος, πυρετός, γαστρεντερικά προβλήματα) συνιστάται παραμονή στο σπίτι, άμεση ενημέρωση του γιατρού που παρακολουθεί το παιδί και ενημέρωση του σχολείου.

 

Για το σχολικό έτος 2020-2021 η εφαρμογή της με αριθ. 217785/Δ1/18-12-2018 Υ. Α. (ΦΕΚ 6014 Β/2018 και ΦΕΚ 56 Β/2019) «Παραμονή των διδακτικών βιβλίων στο Δημοτικό Σχολείο για τουλάχιστον δύο (2) Σαββατοκύριακα το μήνα» αναστέλλεται λόγω συνθηκών Covid-19. 

Για τις σχολικές βιβλιοθήκες είναι υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας από όλους τους εισερχόμενους σε αυτήν, με τήρηση απόστασης ενάμιση (1,5) μέτρου μεταξύ αυτών.

Κατ’ οίκον εργασίες

Αποφεύγεται το πλήθος των εργασιών, οι οποίες δεν συμβάλλουν στην ποιοτική πρόσληψη της γνώσης, στην ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης και σίγουρα δεν υποβοηθούν τον/την μαθητή/τρια στην οικοδόμηση τόσο των κατώτερων (γνώση, κατανόηση, εφαρμογή) όσο και των ανώτερων (ανάλυση, σύνθεση, αξιολόγηση) βαθμίδων της γνωστικής ταξινομίας. Επισημαίνεται ότι οι φωτοτυπημένες εργασίες περιορίζονται στο ελάχιστο δυνατό.

 Επιτήρηση μαθητών/τριών –Εφημερία

Για τα θέματα της επιτήρησης των μαθητών/τριών προβλέπονται διαφορετικά διαλείμματα σε σταθερές ομάδες μαθητών, προκειμένου να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός και η ανάμειξη διαφορετικών ομάδων. Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, τόσο το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διεξαγωγής μαθημάτων και διαλειμμάτων όσο και το πρόγραμμα εφημεριών δύναται να αναπροσαρμόζονται κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας, με ευθύνη της Διευθύντριας της σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων με τη σύνταξη σχετικού πρακτικού και την κοινοποίησή του στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Τι προβλέπεται για την φαρμακευτική αγωγή των μαθητών/τριών εντός σχολικού ωραρίου

Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες απαιτείται η χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής σε μαθητές/τριες, εντός του σχολικού ωραρίου, ισχύουν όσα αναφέρονται στην με αρ. Φ.7/495/123484/Γ1/4-10-2010 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ. Oι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να έχουν τις απαραίτητες ιατρικές ή φαρμακευτικές γνώσεις, ώστε να συνεισφέρουν με εξειδικευμένες πράξεις (χορήγηση φαρμάκου από το στόμα, ή σε ενέσιμη μορφή) σε ειδικού τύπου ασθένειες των μαθητών/τριών (εφηβικός ζαχαρώδης διαβήτης, επιληπτικές κρίσεις κ.ά) αλλά και σε εποχιακές ιώσεις. Αυτό δεν αποκλείει την υποχρέωση του/της εκπαιδευτικού να παρέχει τις στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες στους μαθητές/τριες του σχολείου του/της.

Για το λόγο αυτό, σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών, οφείλουν να αιτούνται την άδεια των Διευθντών/ντριών της σχολικής μονάδας προκειμένου να εισέρχονται οι ίδιοι, ή άλλο πρόσωπο το οποίο θα υποδείξουν σχετικά, στο χώρο του σχολείου, ώστε να τη χορηγήσουν.

Σε έκτακτα σοβαρά ιατρικά περιστατικά μαθητών/τριών, οι Δ/ντές/ντριες οφείλουν μόνο να καλούν το ΕΚΑΒ (166) για διακομιδή του μαθητή/τριας, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνουν τους γονείς του/της.

Έναρξη ημερήσιου προγράμματος-προσέλευση μαθητών

Το καθημερινό ημερήσιο σχολικό πρόγραμμα αρχίζει στις 8:00.

Ειδικότερα για το σχολικό έτος 2020-2021 λαμβάνεται μέριμνα για αποφυγή του συνωστισμού και περιορισμός των επαφών μεταξύ παιδιών-γονέων-προσωπικού κατά την προσέλευση και αποχώρηση από το σχολείο. Εφαρμογή πρακτικών μέτρων για τήρηση αποστάσεων (π.χ. σήμανση στο δάπεδο), προγραμματισμός διαφορετικών ωρών άφιξης και αναχώρησης των παιδιών με εύρος χρόνου που θα έχει προκαθοριστεί σε συνεννόηση με τους γονείς/κηδεμόνες είναι μέτρα που μπορούν να εφαρμοστούν.

Η προσέλευση των μαθητών/τριών πραγματοποιείται από τις 8:00 έως 8:15 από την είσοδο της 16ης Οκτωβρίου. Από την ίδια είσοδο γίνεται και η αποχώρηση όλων των τάξεων.

Εφίσταται η προσοχή των γονέων-κηδεμόνων για την τήρηση των προβλεπόμενων αποστάσεων κατά την πρωινή προσέλευση και κατά το σχόλασμα.

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους μαθητές/τριες στην είσοδο του σχολείου και οι γονείς-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου της προσέλευσης των μαθητών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου κανείς εκτός των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Στις 8:15, μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων κλείνει η είσοδος και οι μαθητές/τριες συγκεντρώνονται κατά τμήματα ή τάξεις στον προκαθορισμένο χώρο, και τα τμήματα ή τις τάξεις επιτηρούν οι διδάσκοντες σε αυτά την 1η διδακτική ώρα.

Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού στο προαύλιο του σχολείου με ευθύνη των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν. Για τη σχολική χρονιά 2020-21 η προσευχή θα γίνεται στις τάξεις.

Η συμμετοχή των μαθητών/τριών άλλου δόγματος στην κοινή προσευχή δεν είναι υποχρεωτική.

Η Διευθύντρια του σχολείου, ο υποδιευθυντής ή διδάσκων εκπροσωπώντας το Σύλλογο Διδασκόντων προβαίνει σε πιθανές ανακοινώσεις-οδηγίες που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και στη μαθητική ζωή της συγκεκριμένης μέρας ή και σε γενικότερα θέματα.

Με σκοπό να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των μαθητών/τριών και να αποτρέπεται η αναίτια είσοδος και έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του, οι θύρες εισόδου-εξόδου στο χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του με ευθύνη των Διευθυντών/ντριών ή Προϊσταμένων των δημοτικών σχολείων.

Κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δε μπορεί να παραμένει εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας, συμπεριλαμβανομένων και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ανεξάρτητα αν τους έχει διατεθεί ή όχι ειδικός χώρος για τις συνεδριάσεις τους.

Τα μαθήματα τελειώνουν στις 1:15.

1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα
ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
07.00-07.15 Υποδοχή μαθητών πρωινής ζώνης
7.15-08.00 Προαιρετική Πρωινή Ζώνη
08.00-08.15  Υποδοχή μαθητών
08.15 – 09:40  1η διδακτική περίοδος
09:40 – 10:00  Διάλειμμα
10:00- 11:30 2η διδακτική περίοδος
11:30- 11:45  Διάλειμμα
11:45- 12:25  5η διδακτική ώρα
12:25- 12:35  Διάλειμμα
12.35- 13:15  6η διδακτική ώρα (Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος)
 ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
13:15- 13:20 Μετάβαση μαθητών Ολοήμερου στην αίθουσα σίτισης
13:20-14:00  1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος – Σίτιση
14:00- 14:15  Διάλειμμα
14:15- 15:00  2η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος Μελέτη-Προετοιμασία
15:00 – 15.15  Διάλειμμα
15.15- 16:00  3η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος
Επιλογή διδακτικού αντικειμένου (ΤΠΕ, Αθλητισμός, Αγγλικά.
Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Ανωγή, Πολιτιστικοί Όμιλοι).
Στο σχολείο μας λειτουργεί ολοήμερο τμήμα έως τις 16:00.

Μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου μπορείτε να ενημερώνεστε καθημερινά για θέματα λειτουργίας του σχολείου, νέα και ανακοινώσεις, αλλά και να μοιράζεστε κάποιες από τις εμπειρίες των παιδιών σας.

Για πιθανή εμφάνιση του μαθητή/τριας στην ιστοσελίδα είναι απαραίτητη η προσκόμιση του εντύπου γονικής συγκατάθεσης για ανάρτηση φωτογραφιών ή βίντεο, η οποία υπογράφεται από τον γονέα ή κηδεμόνα.

 

Comments are closed.